Ordkriget, Libanon - Israel: 2-1

Hej idag igen. Jag läser här på AlJazeera Magazine (aljazeera.com) att det allt mer infekterade ordkriget mellan Israel och Libanon har börjat nå nya dimensioner, dvs att nu går till och med talmannen i det libanesiska parlamentet ut och säger att Libanon står enat inför ett angrepp från Israel. Kort sagt, Hezbollah och regeringstrupper står på samma sida vid en eventuell konflikt.

I min rubrik skrev jag "Ordkriget, Libanon - Israel: 2-1" är därför att jag innerligt hoppas och önskar att det är det enda kriget som kommer utspela sig i regionen.

Jag upprepar "Den mest orättvisa freden, är bättre än det mest rättvisa kriget". Citatet är från jag-vet-inte-vem, och det är SÅ jävla sant. För i fred så dör folk inte!


Tack för idag / Adam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0