Nu är jag hemma igen

Och med hemma så menas givetvis att jag är i skolan. Jag kom till Örebro igår och sov hos min syster, och är i skolan idag. Kommer hem i eftermiddag.

Men vad har jag hållit på med då? Det kommer bli svårt att förklara det. Men jag ska försöka göra en liten lista, dag för dag, om vad jag gjorde:

*Onsdag: Åkte buss från typ klockan 8 till 16. Drev runt på Malmö och hade tråkigt, missade invigningen


*Torsdag: Gick på ett seminarie som tidningen Tvärdrag höll, som handlade om problemet med integrationen, problem som arbetarrörelsen står inför samt ett seminarie som handlade om myter och felaktigheter gällande FARC-gerillan i Colombia och så vidare. Gick senare på kvällen på en blueskväll med tre SSU:are från Jönköping i en del av Malmö som heter Kirchen...-nånting (du som vet vad jag försöker beskriva och kan namnet, var snäll och replya och skriv det).


*Fredag: Tog mig tillbaka till campingen, duschade och åkte till Malmö och åt med vår SSU-delegation. Drev sedan planlöst omkring igen, för att senare på kvällen gå på Reclaim The Street. Jag var nyfiken på vad det egentligen var. Och det var till en början en gatufest, med skitbra techno (från AFA) och dans på den gatan som vi - utan tillstånd från några myndigheter - hade tagit över. Sen när folk började klä sig för ansiktena och annat folk började dra, då drog jag med. Smart drag visade det sig.  Hade sedan sångkväll på ett café Tellus med andra SSU-are. Vi sjöng kampsånger och arbetarsånger.


*Lördag: Den stora demonstrationen!


*Söndag: Sova-packa-åka buss mellan kl. 13 och 21.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kirseberg

2008-11-01 @ 14:36:39
Postat av: Adam(mod)

Just, så var det. Tack så mycket.

2008-11-01 @ 15:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0