Israels terror

Nu har det hänt igen. Den israeliska armén har återigen låtits gå bärsärk på civila. I det ockuperade området Västbanken så sköts en palestinsk tonåring. Det är så typiskt. Och vilken är omvärldens reaktion? Ingen såklart. Det är ju USA:s lilla vakthund i mellanöstern så det är ju bara bra. De där arabiska vildarna måste hållas i koppel riktigt ordentligt. Det är ju också bra att de skjuts av titt som tätt så de inte blir för många. Tänk vad som skulle hända då!

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Det som nu sker i Israel/Palestina är inget annat än etnisk rensning och apharteid. Det spelar så fan heller någon roll att judar har blivit utsatta för en enorm grymhet för 60 år sen. Det ger inte någon som helst legitimitet att göra EXAKT samma sak mot andra människor bara för att man har vissa trosuppfattningar. Ja, trosuppfatningen ska vara att man säger sig ha varit där först. Jag tar mig då friheten att citera Magnus Betnér här och säger, om man ska räkna så, så fatta vilka tre jävligt glada indianer som blev kvar i nordamerika då.

Hela situationen är så enormt barnslig, barnslighet som har dödlig utgång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0