Jämställt?

Tittar för närvarande på SVT:s Debatt. För närvarande handlar diskussionen om barnomsorg och att man vill minska tiden som barn tillbringar där. Det jag reagerar lite på är att alla som gör inlägg i debatten är kvinnor. Den enda mannen som har inlägg i debatten är en moderat, som är med i den arbetsgrupp som lägger fram ett sådant förslag. Alltså, enda mannen i debatten (just den här) är en moderat. Jag tycker att det är jävligt sjukt, kunde inte SVT försöka finna åtminstånne en till. Nej, för fan, de enda som har rätt att uttala sig om sina barn (och barn i största allmänhet) är kvinnor.

Jag säger inte att dessa kvinnor i detta program inte platsar som debattörer, men jag tycker att hela jämställdshetsdebatten och idén om att män och kvinnor ska dela vårdnad och ansvar om barnen. I den här debatten så hade vi inte det, det var kvinnor, oroliga kvinnor, oroliga om sina barn, sedan fanns politikern (som i sin tur skulle vara en man) som var den som gav idén.

ps. såg nu en man till, vad dålig jag är. Nu är det två män i debatten, vilken enorm lögnare jag är...och nu har de en del i programmet som heter veckans Betnér, så då kan man säga tre styckna (jag skriver allteftersom programmet går).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0