Spanien vann EM

Det känns ju som om det är en vinst som är välförtjänt. Jag kan bara ge mina hjärtligaste gratulationer till det landslag som vann ett mästerskapsguld till sitt land. För första gången på - vad var det? - massor med år. De tyckte det var dags nu, hehe.

Ja imorgon så tänker jag åka på studiecirkel. Eller ja, studiecirkel och studiecirkel. Det är så att inom SSU så har vi nyligen haft en kursledarutbildning och på den kursen så arbetade vi för att få fram nya sätt att utbilda våra nya SSU-are på grundkurserna. Någon form av slutsats är det väl som vi ska komma fram till imorgon.

Och du, jag kom på en grej till (lite osökt), du som läser det här får, under inga som helst omständigheter, missa European Social Forum (ESF), som hålls i Malmö den 17-21 september. Forumet är till för alla som vill, kort sagt. Det är så att alla organisationer som verkar inom Europa och som arbetar för att minska på orättvisor och kämpar för ett drägligt samhälle - för alla - kommer komma. Med alla organisationer så menar jag, från den mest ultravänstra och radikala organisationerna (som kommunister, syndikalister, mm), till de organisationer som man nästan undrar om de verkligen vill MÄNNISKORS bästa, jag menar socialliberala organisationer (ett lite mer vänster folkpartiet kanske), mm kommer komma till forumet.

Och detta hålls i Malmö i september och jag kan säga att JAG kommer komma! Jag blir mäkta ledsen om inte du kommer!

Godnatt bloggen, syns imorgon?

ps. du får googla på ESF själv


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0