Kriget i Afghanistan är ett misslyckande

I Afghanistan håller talibanerna på att växa sig allt starkare, som respons på att NATO:s allt dåligare skötta krig. I Afghanistan så sker det allt oftare att civila räknas till dödsoffer. Kriminaliteten är på en skyhög nivå, 70 % (eller mer) av hela Afghanistans BNP är ett resultat av opiumsmuggling - opium är huvudingrediensen vid tillverkning av heroin, likaså olagligt. Folk blir dödade av kriminella, av talibaner, av amerikaner mm mm. Extremislamistiska grupper får verka näst intill fritt, vilket resulterar i ett land där religionsfriheten inte kan tillämpas. Bara en sån sak som att landets officiella namn fortfarande är "Islamska republiken Afghanistan", sätter på något sätt dagordningen redan därifrån. En vän till mig, blev tvingad att fly från landet på grund av att han var hotad till livet, av politiska själ. Han blev smugglad till Sverige. Han har (som vissa andra inte haft turen att få) fått svenskt medborgarskap och han reder sig riktigt bra i det här landet. 

Så nog är det en riktig motgång att vara född och boende i det landet, ingen tvekan.

Afghanistan var, innan USA:s anfall, ett land i förfall och i en våldsam misär. Nu efter sju år (sju jäkla år.....nästan) så har situationen inte förbättrats, snarare tvärtom.

Lägg därtill att man nu vill genomföra ÄNNU ett krig i regionen. I Iran kommer det snart (om Israel får bestämma) att regna ner bomber, med dödsoffer som följd och medföra ökad misär i det landet också. Jag är ganska så misstänksam mot vad som kan vara de egentliga avsikterna (om vi kollar på kartan så kan vi se att Iran, ligger emellan Afghanistan och Irak, jag undrar fan på om USA inte vill kolonialisera länderna också?).



Själv så gör jag inget speciellt idag. Jag jobbade ju som vanligt. Har huggit in på en annan bok, som heter "The Heroin Diaries". Jag har visserligen läst boken en gång förut, men jag tror allt att jag kommer läsa den ett antal gånger till. Den är enormt bra. Googla på "Nikki Sixx", "The Heroin Diaries" eller något liknande för att få reda på mer info, om du behöver det. Eller gör som jag, jag sökte på Youtube om Nikki Sixx, för att få se om det fanns något om honom (jag tänkte söka på alla medlemmar i Mötley Crüe), men så fastnade jag lite på honom.

Läs den!

Tack för idag / Adam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0