Israeler har blivit anmälda för krigsförbrytelser

Det är en palestinsk människorättsorganisation som har anmält ett antal föredetta militärt ansvariga ledare i Israel. Dessa män har blivit anmälda till en domstol i Spanien som har till uppgift att granska eventuella krigsförbrytelser och fälla domar i de fall där det anses nödvändigt. Om dessa personer blir fällda för krigsbrott så kommer de att bli arresterade och fängslade i fall de kommer innanför Spaniens gränser.

Händelsen som har anmälts är den händelse där 15 palestinska människor (åtta av dessa var barn), då israelisk militär försökte gripa (mörda) en Fatah-ledare. Israliskt flyg skulle då släppa en ett ton tung bomb. Denna bomb missade grovt och dödade istället 15 oskyldiga människor. Detta ledde till stora protester världen över, med fördömanden komna från det internationella samfundet. Än mer kritiserade blev Israel, eftersom de påstår att de kan fälla bomber med milimeterprecission.

Den spanska domstolen skulle se över det inkomna ärendet.



Själv har jag inte gjort något alls idag. Jag kollade på Tour de France (jag intresserar mig för cykling) och tyckte att det var en förtjänad seger som Carlos Sastre fick över totalen. Imorgon så ska jag försöka se på finalmålgången som kommer att ske på klassiska Champs-Élysées i centrala Paris.

Jag ska försöka få tag i sprit tills nästa helg, eftersom det är Putte i Parken i Karlsoga nästa helg. Jag ska försöka få tag i sprit på något vis....hehe

Vi ses / Adam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0