Internet funkar

Wohoooo, och jag är ute på det. Här hemma alltså!! Jag är en glad kille nu. Nu kan mitt halvberoende stillas. Nädå, skämt och sido.

Jag kan säga att jag har börjat lyssna på en (för mig) ny sorts musik. Det är doom metal, med framförallt bandet Draconian, som jag har börjat lyssna på mycket numera. Mycket bra musik och ett extremt bra band. Jag kom på att det här är den sortens musik som man ska lyssna på när man läser en mycket mörk och djup bok. Jag tänkte försöka läsa "The Heroin Diaries" av Nikki Sixx, samtidigt som jag lyssnade på Draconian. Jag slutade efter andra sidan, för jag vågade inte läsa mer.

Jag menar "The Heroin Diaries" är en av de mest mörka böcker du kan tänka dig, där författaren har skrivit vad som händer just då, när han tar sig en sil. Han mår allmänt dåligt och får, mycket skickligt, ner exakt hur han känner sig för ögonblicket. Och han mår inte bra, när han skriver den dagbok, som senare kom att ges ut som "The Heroin Diaries". Lyssnar man samtidigt på musik, vars uppgift är att få lyssnaren att känna sig nedstämd och deppig, så får vi då en inte så ofarlig blandning, som skall hållas undan från barn.....

Bra musik, bra band, bra bok. Testa alla tre (inte boken samtidigt som musiken är mitt råd).

Kommentarer
Postat av: christopher

Halldå där! Såg ditt inlägg på politikerbloggen där du bland annat skrev det här om ECOSY:



"Jag kan säga att det kommer bli ett rent h*lvete för de som ska åka på ECOSY:s sommarläger snart (kommer inte ihåg när). För de andra förbunden har inte den regeln, om alkoholförbud. Våra kids får fortfarande inte konsumera en enda droppe alkohol, så de kommer nog ha det svårt."



Jag ska ner dit första gången nu nästa vecka tillsammans med SSU. Hänger inte riktigt med i ditt inlägg, varför kommer det bli ett "rent helvete"? Vad håller de på med där nere egentligen? Förklara! :)

2008-07-19 @ 13:05:09
URL: http://paranoidandroid.blogg.se/
Postat av: Adam (moderator)

De andra (i de andra länderna alltså) förbunden som inte har en sån alkoholpolicy kommer supa skallen av sig.....över lag då, de kanske har några nykterister, men de kommer att supa som bara den.



Men stå på er för tusan, håll alkoholförbudet som vårt förbund har.

2008-07-19 @ 14:23:15
Postat av: Diana

Hmm, har du läst The Dirt då?

2008-07-26 @ 16:58:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0