Det som sker nu i Gaza är inget annat än tortyr

Tortyr och etnisk rensning. Så är det. Vad gjorde Milosovic under 90-talet i forna Jugoslavien är enligt mig, fullt rimligt att jämställa med Israels terror av oskyldiga civila.

Under dagen så har det israeliska flygvapnet låtits gå bärsärkagång på civila palestinska mål. 150-200 dödade. Barn, kvinnor, gamla, mm är inte ovanligt förekommande bland dödsoffren.

De massiva flyganfallen mot civila mål inom Gaza, sägs - från israeliska ledare - enbart vara början. Den blodigaste dagen i regionen på 20 år. Israel  har alltså överträffat sig självt. Grattis Ehud Olmert, vad duktiga ni är, ni visar att ni inte har någon som helst intention på att underlätta situationen i regionen.

Den officiella förklaringen från israeliskt håll har ju varit att man ville få slut på skjutandet av raketer in i södra Israel, genom denna aktion. För det första, den som tror på den versionen är ju så jävla rövknullad så att du skulle ju behöva operara tillbaka ringmuskeln. Det är alltså lögn, de vill enbart att situationen ska bibehållas instabil och dålig.

För det andra om det i såna fall var det som var målet, så kommer ju det att ha ganska så motsatt effekt. För med tanke på att Hamas har utlovat blodig hämnd så vet jag inte. Duktigt Israel, ni har ingen framsynthet heller.

En annan grej som är lite intressant är ju också att Egypten har ökat sin beredskap mot den ca 2 mil långa gräns som det har mot den isolerade Gazaremsan, främst tack vare att vapenvilan (som aldrig var någon riktig sådan) inte fortsatte.


Efter en sådan här dag, så klarar jag inte av att vara arg. Jag grät nästan när jag hörde det barbari som den israeliska sidan har stått för. Jag gråter i empati med de palestinska familjer som i denna attack förlorade ett barn, en mor, en far eller något annat. Fast det riktiga sorgliga med det är att de palestinska familjerna som har förlorat något av detta, inte gråter. De har redan gråtit länge nog, flera gånger. De har liksom inga tårar kvar. Det är säkert den tredje som man direkt är släkt med som man förlorat och har säkert förlorat ett antal hundra som man känner.


Det jag för mitt liv inte kan förstå är, hur i helvete kan en sådan stat som Israel, fortgå i sin bärsärkagång där oskyldiga civila förlorar livet. Javisst, FN går ut och fördömer attacken, men that's it. Inget mer, ja kanske lite kritik från vissa europeiska länder.

Och effekten blir ju som sagt, att fler raketer kommer att skjutas in i Israel, många fler rasande ungdomar och män kommer gå med i militanta organisationer, att konflikten bara späs på i en extremare omfattning än förut.

/ Adam

Kommentarer
Postat av: Dennis

Håller fullkomligt med dig. I den här takten kommer dom utrota varandra. Det som sker är nästintill fullskaligt krig. Vad fan gör alla andra länder?! Civila dör ju för fan! Om det dog en enda jäcla svenne där så skulle sverige fan ha hela röda korset där fortare än man hinner säga " hjälp? "

2009-01-01 @ 21:29:58
Postat av: Adam(mod)

Jag vet fan inte på det, med tanke på att Israel är USA:s egna lilla gullebarn så tror jag fan ingen skulle våga göra ett skit. Detta jävla USA också, usch och fy fan!!

2009-01-01 @ 22:08:41
Postat av: Denns (sv)

Nej, kanske inte. Men någon måste stoppa USA från att leka gud och samtidigt fixa lite jävla ordning där nere och få dom att sluta skjuta på varandra.

2009-01-04 @ 21:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0