Projektarbete

Ja, kära blogg, jag önskar att få utföra mitt projektarbete i Palestina. Få åka ner till Palestina och försöka få en så personlig bild som möjligt över situationen och hur människor har det. Bidrag kan jag säkert få från antingen ABF eller Palmecenter. Utöver det så känner jag en kille där nere (Faraj Abu-Iseifan, tror jag) som jag förhoppningsvis kan ragga upp och ha som guide. Själva arbetet kan jag säga, kommer vara subjektivt vilket jag kommer framhålla.

Det vore så häftigt. Jag har velat resa ner till Palestina ända sedan jag hörde talas om vad en tjej som var/är med i Ungvänster (vet ej namnet, eller exakt vem det är), som hade stallt sig vid en Israelisk check-point med ett plakat i händerna där det stod "The ockupation is wrong". Hon fick en hjärnskakning efter att ha fått en rökgranat skjuten i skallen. Tidigare nämda kille, besökte henne därefter på ett sjukhus där han undrade något i stil med, "vad fan håller du egentligen på med?". Inget direkt svar, men så fort hon skrevs ut från sjukan så åkte hon tillbaka till exakt samma check-point, med samma plakat. Hon fick en hjärnskakning till. Sedan så var hon tvungen att lämna Israel, när hon blev utskriven. Någonting sån't hade jag tänkt mig att göra, någon form av manifestation, eller vad som helst. Så jäkla coolt alltså.

Sedan skulle jag kunna föreläsa om mina upplevelser och så vidare. Så blir det här arbetet bra så förväntar jag mig att få bra betyg också, plus att jag får mig en upplevelse som heter duga.

På tal om Palestina har fredsaktivister försökt segla in vid kusten till Gaza-remsan för att dela ut proviant och olika nödvändigheter, som börjar ta helt slut, tack vara den långa Israeliska ockupationen. Fast enligt al-Jazeera Magazine (aljazeera.com) så har den elektroniska utrustningen blivit blockerad, så deras navigationsutrustning är oanvändbar. Detta bryter mot internationell rätt och är en säkerhetsrisk, och deras organisation, Free Gaza, så har de bara satellittellefon-kontakt att förlita sig på.

Så det är inte helt konstigt att jag är pepp på att åka till Palestina och gör någon form av rundtur.


Senare ikväll så kommer jag troligen att få agera fyllechaffis åt föräldrarna. De är på firmafest med farsans jobb och åkte buss in. Fast de är inte så himla sugna på att åka buss tillbaka, eftersom den går vid 1-tiden på natten. Fast fulla kommer de nog vara, eller iallafall märkbart påverkade.


Men vi hörs väl när det kommer an / Adam

Kommentarer
Postat av: Charlie

Fan vad svartis jag blir om du får åka!

2008-08-25 @ 22:31:33
URL: http://wordsbyc.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0