Nasrallah: "Vår fiende kommer möta dödligt motstånd"

Den, av många västländer, terrorstämplade organisationen, Hezbollas säkerhetsansvariga ledare har gjort ett uttalande. I det så står att läsa att deras fiende kommer möta "ett aldrig tidigare skådat motstånd" utfört av män som är villiga att slåss och dö för sin sak. Detta enligt aljazeera.com. Detta uttalande kom som svar på det uttalande som Israels premiärminister - Ehud Olmert - gav, där han sade att ett krig mot Libanon inte är helt otänkbart, om Hizbolla får mer makt i det Libanesiska parlamentet.

Jag kom just och tänka på ett citat, jag kommer inte ihåg vem som sade det, men det går något i stil med "Den mest orättvisa fred, är bättre än det mest rättvisa kriget". Det är så sant. I Libanon så har vi för närvarande en mycket stabil fred, med priset att Hizbolla får ökad makt. Men alternativet som Israel ser det, är att föra ett krig, som enligt resonemanget i citatet, är än värre än ökat Hizbolla-inflytande.

I samma artikel på aljazeera.com, så står det också att läsa att den israeliska regeringen/staten/parlamentet för närvarande upplever den mest skadliga krisen på länge. Ehud Olmert anklagas för att ha tagit emot mutor av en amerikansk affärsman, under tiden som handelsminister. Jajemän, den enda "demokratin" i mellanöstern är inget annat än en korrumperad jävla skitregim, vars enda ursäkter (dessa som inte talas högt om) till krig är pengar. Mutor och åter mutor. Varav den största kommer helt öppet och raka vägen från den amerikanska regeringen, och är på runt 80 miljarder dollar.

Det farligaste och mest labila landet i mellanöstern fortsätter på krigsstigen, på vilken man har varit i ett sextiotal år eller så.




Själv åkte jag buss igår. Det var tråkigt. Jag satt på samma buss i ungefär en timma och fyrtio minuter. Hade inget att göra och kunde inte somna. Jag skulle därför vilja avskaffa det här med bussresande. Eller iallafall få vrida om nacken på den som uppfann bussresande. Om inte det, så skulle jag vilja få med mig en pistol nästa gång jag ska åka buss, så kan jag sätta stopp för (mitt) lidandet på plats.


Förresten, det här inlägget jag skrev häromdagen, som jag skrev om mitt projektarbete fick mig att komma på varför jag startade den här bloggen en gång i tiden (innan sommarlovet). Tanken var ju att jag skulle skriva om lite allt möjligt, men framförallt om mellanöstern (Israle/Palestina i synnerhet). Jag hade visst glömt det, så jag skrev lite allt möjligt om skit. Men nu är jag på spåret igen, som det heter på utrikiska.


Annars så hörs vi, bloggjävel / Adam

Kommentarer
Postat av: Olof

Hizbollah?*

2008-08-28 @ 20:53:52
URL: http://denforsta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0