Går i en bra klass

Jag vill bara ventilera denna tanke. Det är en rätt bra klass man går i ändå. Visst, vi har ju tider då det gnisslar lite mer än vanligt, men vi har tagit oss igenom dessa. Det tycker jag visar på en styrka som jag tror att få grupper (i arbetslivet eller någon annanstans i skolan) kan mäta sig med.

Anledningen till varför jag vill ventilera denna tanke idag är pga att idag så hade vi rätt så djupa diskussioner om vilka arbeten det är som vi håller på att utbilda oss till (tänker då på vården främst), om hur man hanterar svåra situationer och om hur man gör för att tackla dessa. Vilken skillnad det är mellan människor. Att vissa människor har så svårt att hantera vissa situationer inom arbetet (till exempel att en patient dör) hade jag ingen tanke på. Själv har jag inte haft några större problem att hantera, varken döden eller de situationer som kan visa sig vara jobbiga. I och för sig så är det möjligt att den person som jag har sett dö, att den personen gick en ganska så säker död till mötes. Det enda personen inte verkade sakna (väldigt krasst) var puls. Den låg och var väldigt lugn, och fortsatte (efter konstaterande) att ligga väldigt lugn.

Och att vi klarar av att prata om detta till folk, som man annars aldrig hade träffat, tycker jag är ett tecken på att man går i en bra klass. Vissa grät faktiskt och ingen var på något sätt respektlös. Snarare motsatsen, det var nog pga att vissa var så bekväma i gruppen som de vågade gråta.

Men jag vet inte. Jag har iallafall inte avskräckts från det framtida arbetet, huruvida det är en fördel eller nackdel för mig, i slutändan vettefan, men det lär ju märkas...


FREE PALESTINE, END THE OPPRESSION / Adam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0