Det var ett tag sen

Ja kära blogg, nu var det ett par dagar sen som jag skrev. Det finns olika orsaker till det som jag inte tänker ta upp här. Vad har hänt när jag har varit borta nu då? I fredags så hade min kära syster sjuksköterskeexamen (hehe, min syster som blev syster - raggadish) så då var man i Örebro och hade lite festligheter och roligheter.

Sen på lördagen så kom min andra syster (Suzamme) med sin nya pojkvän (Robin) hem till Aspa för första gången. Han fick sig en liten rundtur och vi grillade och hade allmänt trevligt. Det verkar vara en cool kille den där Robin. Sen igår (söndag) så åkte de hem till GBG. Så det är kortfattat vad som hände i helgen.


Förutom att det hände så har det hänt saker ute i den stora världen också. Nu har iallafall Hillary Clinton avsagt sig kravet på att bli Demokraternas presidentkandidat och har stallt sig "öppen" mot att bli Obamas vicepresident, om han nu vinner valet i höst. Och det ska han ju, eller hur kära amerikaner (som kommer rösta på honom)?

Sedan har också en Israelisk minister gjort ett utspel där han har sagt att en "israelisk attack mot Iran är oundviklig". Det är för att Iran inte slutar med sitt kärnvapenprogram (du vet, ett sån't där som Irak hade *host*inte*host). Det är den officiella anledningen till varför Israel har sagt sig vilja angripa Iran. Dock så är den mest labila kärnvapenregimen i regionen den man talar minst om, Israel. Eller förlåt, den regim som har en "kärnvapenpolitik"-nånting.

Så snart har vi ytterligare krig i den regionen. Dock så är jag orolig att det kan vara starten på något större. Alltså inte bara krig i Iran . Vi har då krig i Iran, Irak och Afghanistan. USA kommer vara delaktig i alla tre (för Israel måste ha direkt militärt stöd av USA för att kunna genomföra en sådan operation). Det krigshetsande landet i väster, som verkligen tror sig kunna vara världspolis och verkligen tror att ändamålet helgar medlen (vad nu ändamålet egentligen är).

De länder som vi i världssamfundet skulle bojkotta vore ju fan USA och Israel.

Vi hörs / Adam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0