Isabella Löwengrip våldtagen

Var en person som jag inte hade mycket till övers för igår. Jag tycket att hon var en uppblåst jädra överklassjävel som skrev skit i sin blogg och som har alldeles för mycket pengar. Förvisso så tycker jag det fortfarande, Isabella Löwengrip är, för mig, fortfarande den person som personifierar det jag kämpar och slåss emot. Jag ogillar henne som person.

(Jag kommer vara rättfram här) Under en resa i Italien så blev Isabella Löwengrip utsatt för våldtäkt, på något krogaktigt, av ett gäng män som omringade henne, vilka bland annat körde upp två fingrar i fittan på henne, så pass så det började blöda. Det som de flesta i efter en liknande händelse hade gjort, var att tiga ihjäl det och försöka sopa problemet under mattan. Det gjorde inte Isabella. Hon har en tid tillbaka bloggat om händelsen på sin egen blogg http://www.blondinbella.se/default.aspx och gjort diverse saker. Det jag vill komma till är att hon är en mycket stark och modig person som vågar göra det.

Det jag vill rikta en känga emot är de rektioner som har kommit i kommentarsfunktionen på hennes blogg, där diverse folk skriver att det 1. är ett PR-trick, och 2(värst). Skriver att hon får skylla sig själv.

Att det är en naturlig drift att som man, vilja köra upp ett gäng fingrar (varför bara stanna vid två???)  i fittan på en flicka som gjorde misstaget att inte ta med sig manligt sällskap på sin utgång. Att det var hennes fel, att hon gick ut med alldeles för kort kjol och alldeles för flörtigt framträdande. Hon är ju trots allt både svensk och blond, då är det ju fan mer än naturligt att 15 män våldtar den ensamma flickan, hur kunde de tro att hon inte ville få de där fingrarna uppkörda i fittan?


Näe, de personer som skriver att det är offrets fel att det blev våldtaget är på sitt sätt, lika vidriga som de personer som våldtog. Fy fan, pungspark till er alla!!!




Själv så har jag jobbat idag. Ska åka till stan en sväng och köpa proviant till helgens händelse (jag ska på PiP i Karlskoga). Vi får se hur det blir, jag ska se på Soilwork iallafall.

Kommentarer
Postat av: John Nilsson

Skönt att du gör det rätta, dvs står upp för henne trots att du i övrigt inte gillar hennes attityd eller blogg. Jag gillar inte heller överklasstjafs.



Men de svin till män som sagt till Isabella att hon får skylla sig själv, är precis som du säger av samma sinne som de män som våldtog henne. Jag brukar föreläsa ibland om ämnet på gymnasier. Och det du säger stämmer med forskningen (och sunt förnuft givetvis), dvs att män med sådana kvinnoföraktande attityder som de som sagt dessa vidrigheter på Isabellas blogg, är rejält överrepresenterade i våldtäktsstatistiken. Det är dessa män som våldtar, och sorgligt nog säkert ibland utan att de ens själva förstått att "samlaget" var en våldtäkt. Jag är emot kastrering som straff, men det hindrar mig inte från att säga att dessa män FÖRTJÄNAR att bli kastrerade. Även om Isabellas fall visar att kastrering inte hindrar att man kan våldta.



Jag blir lika förbannad som du när jag läser vad de skriver. Var tolfte gymnasietjej i Sverige har blivit våldtagen före dess att hon fått sin gymnasieexamen. Och då är våldtäkter ändå förhållandevis ovanliga i Sverige i jämförelse med många andra europeiska länder. När dessa tusentals tjejer varje år till äventyrs vågar anmäla, bemöts de till och med av polis och domare med liknande attityder som de vilka kom från mansgrisarna på Isabellas bloggkommentarsida. Man kan rätteligen säga att de våldtas igen, mentalt, för att de har fräckheten att säga ifrån för att någon våldtagit dem.

2008-07-30 @ 17:46:24
URL: http://polaritet.blogspot.com
Postat av: F I A

bra sagt!

2008-07-30 @ 18:01:11
URL: http://youzoofajn.blogg.se/
Postat av: Camilla Aggeborn

Var med och rösta på min blogg om sommarens ultimata drink det avgörs i kväll;)

2008-07-30 @ 19:52:32
URL: http://camillaaggeborn.blogg.se/
Postat av: Elin

Härligt (och sorgligt nog alldeles för sällsynt) med en kille som vågar visa lite sunt förnuft i den här frågan!!!

2008-07-31 @ 00:19:15
URL: http://borovnica.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0