Peppad på att åka till Palestina

Hejsan, hallå bloggen. Nu har jag kommit hem från kursen. En mycket givande kurs, trots att jag var den enda från mitt KS (kommunstyrelse) som kom och närvarade på mötet. Men hur som helst, jag skrev ner några grejor som jag skulle vilja att Hallsbergs SSU-kommun skulle vilja göra inför hösten, utöver den där filmkvällen som vi har planerat att göra. Vi får se hur det blir med det, men i veckan så ska vi ha KS-möte så då får jag höra med dem om hur det ligger till med det och känna av hur det är i KS.

Problemet - det stora problemet - med hela kursen var ju det stora deltagartappet. Vi skulle kunnat vara typ åtminstånne 20 deltagare, men till sist så var det tio deltagare, allt som allt och kanske var vi 15 som allra mest med folk över huvud taget. När KS, för Örebro enbart hade två deltagare då har vi ett problem. Eftersom flera, delvis inte kom och många avanmälde sig i sista stund (samma dag, dagen före) så känns det ännu mer för jävligt. Vi satt där på Labbsand (kursgården) och hade världens matberg idag när vi skulle hem. Men det löste vi med allmän utdelning till de som tyckte sig behöva.
 
Men hur som helst, när ska jag komma till en utveckling av rubriken. Jo, därför att en av de andra deltagarna på kursen (utelämnar namn, vet ej hon vill att jag ska säga det, ännu), fick höra om mina planer. Så hon tyckte att hela idén var enormt bra och ville hänga med. Inte för att hon ska göra något projektarbete om det i skolan, men hon vill ju likaväl hänga med och när jag tänker på det så kommer jag nog behöva någon som kan mer än engelska och svenska som språk. Hon kan fler språk än dessa. Så där satt vi (när hon och en annan höll på att pilla på en idéskiss till höstaktiviteter för medlemmarna, smisk på mig) och peppade varandra som fan. Ja, jag störde dem rätt ofta, men jag kompenserade det med att hjälpa till med idéer till höstaktiviteter.


Ja, så det är det jag har gjort i helgen. Lite surt var det i fredags när jag fick ett samtal från en annan person som också bor i Karlskoga som ville att jag skulle komma och vara med på party. Jag kunde ju inte eftersom jag skulle ju vara chaufför på kursen. Fast hade jag inte varit det så hade jag nästan varit ursäktad, tycker jag. Liksom, det är ju ett sån't där party där man brukar vissa substanser som existerar i vissa flyktiga ämen, som gör att man tycker att det blir ännu roligare (eller tråkigare, beroende på vilket humör man är i när man börjar själva brukandet). Men hur som helst, inte extremt ledsen för det är jag och hade istället en rolig och givande kurs med SSU.


Den personliga topp-5 (sök på youtube, borde funka) musik:

1. Mortal Love - Adoration
2. Mortal Love - Existance
3. Draconian - Death Comes Near Me
4. Draconian - Akherousia
5. Mortal Love - Hate To Feel

Ja, jag lyssnar på doom metal (eller Draconian är doom metal, Mortal Love, vet jag inte), men jag har ännu inte hittat bättre band än dessa två att lyssna på, i den genren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0