EUs beslut ang. flyktingar

Ja, idag har också varit en så'n där dag, då jag har haft fullt upp med att göra ingenting. Pärona åkte till Kolmorden tror jag (någon djurpark var det, det vet jag), så jag har mest bara suttit hemma och degat. Tog några turer med hunden, men that's it.



Ja, det har beslutats i EU-parlamentet att så kallade illegala flyktingar (korrekt term: irreguljära flyktingar), ska kunna låsas in bakom lås och bom i upp till 18 månader, om utvisningsbeslut föreligger. Vad är DET?! En person ska alltså kunna låsas in på fängelse upp till ett och ett halvt år, därför att....jag vet inte, för att staten i det landet, som personen är dum nog att vistas i, inte har råd/tid att skicka tillbaka människan till det land som han/hon kom från, ifrån början. "Fortet Europa" tyckte jag var en term som man skulle vara försiktig med tidigare, men nu vettefan.

EUs sätt att behandla flyktingar var uruselt redan innan men från och med att det beslutet träder i kraft så kan vi ju glömma att kalla organisationen för civiliserad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0