Det är tråkigt

Jaha kära blogg vad ska jag göra i sommar då? Jo, jag ska till en början inte ägna mig åt så mycket, mest för att jag inte har så mycket kapital att göra av med, sen också för att alla SSU-aktiviteter som kommer ske i sommar, sker under andra delen av sommaren. Du vet, den delen som jag jobbar ;-(. Det finns två SSU-aktiviteter som jag kommer att ägna mig åt i sommar, och det är "Facket i sommarland"-kampanjen som SSU och LO gör tillsammans (bästa länken för info som jag kunde finnna http://www.lo.se/home/loung/home.nsf/unidView/4DC0F2312C9F54E5C1257173004EF5D0) sen också kommer jag kunna vara med på distriktets sommarläger under helgen den veckan. Sommarlägret är under den tid som jag sommarjobbar, men jag jobbar ett sån't där vanligt 8-16 jobb, under veckorna bara så under helgen så kommer jag planka in en sväng. Men med tanke på hur mycket jag missar så är det här bara en bråkdel.

Det här sommarjobbet då, är det bra? Jo det är det. Skitbra faktiskt. Lite under en hundring i timman får jag så jag kommer ju tjäna den där summan som ligger precis under den summa som man måste skatta på (är det 17900?). Så jag är rätt nöjd.


(glöm inte att besöka http://www.proletarbella.se/)


Iran. Vad kan man tycka om Iran? Det är ett, på flera sätt, mycket märkligt land, det kan jag säga. Att Iran är ett land som återkommande och regelbundet bryter mot en uppsjö av mänskliga rättigheter är kanske inte så okänt. Det är förkastligt hur den iranska presidenten, bl a går ut och säger "I Iran finns det inga homosexuella" och återkommande AVRÄTTAR personer som är homosexuella http://www.qx.se/3792/tva-homosexuella-ynglingar-avrattade-i-iran. Kärlek är alltså förbjudet. Kvinnor är också någonting som är livsfarligt att vara i Iran. Det och mycket, mycket annat.

Jag har tidigare skrivit om Israels långt framskridna planer på att invadera Iran, vilket jag förkastade, å det bestämdaste. Och varför jag tror att en invasion av Iran, kommer leda till en katastrof, större än den i Irak, är på grund av att den folkliga opinionen (för den är väl den viktigaste??) i Iran kommer ställa sig mot en sådan, trots att möjligheten för ett, på många sätt bättre samhälle, är möjligt genom internationellt ingripande. Det är pga att större delen av den iranska befolkningen inte vet mer om USA, än att det invaderade Irak, med det resultat det blev (vem vill ha det så i sitt land), att Israel ständigt bryter mot mänskliga rättigheter och målmedvetet bedriver etnisk rensning i palestinska områden. De vet däremot inte så mycket om att deras egna mänskliga rättigheter ständigt blir kränkta och de får inte reda på det som är dåligt, som regimen gör. Den iranska befolkningen (undantag finns troligen) är mer eller mindre hjärntvättade alltså. Många av dem vet troligen inte ens att det bedrivs sanktioner mot Iran, i detta nu.

Därför tror jag att ett krig i Iran, kommer bli en större katastrof, än den i Irak.


Jaha, kära blog

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0