Roligt

Förkortning av ordet "det" till bokstaven "d" är faktiskt en otrolig innovation som varje dag sparar människor flera minuter, kanske till och med timmar, i tid. Försök själv att skriva "det" följt av ett enkelt "d" och se vilket enorm tidsskillnad d blir. Som du säkerligen lade märke till när du skrev d gammalmodiga, långa, förstnämnda ordet fick du börja med att skriva bokstaven "d". Att hitta denna bokstav tog mig totalt ca 5 sekunder och mycket viftande med pekfingret under sökandet. Viftandet orsakade onyttig träningsverk. Efter detta var jag sedan tvungen att lägga till bokstaven "e". Och var fan kan den bokstaven finnas liksom? Logiskt sätt borde den ligga bredvid "d" eftersom alfabetslåten går så. Men inte fan gör den d! Jag kan fan inte hitta skiten och d är oerhört frustrerande. Jag söker och letar och viftar och efter ungefär 14 sekunder hittar jag äntligen bokstaven. Precis OVANFÖR ligger den. Hur i helvete skulle man kunnat gissa d!? Och nu när jag kämpat så här långt är jag FORTFARANDE INTE FÄRDIG! Jag måste hitta ett förbannat jävla "t" också!! VAR ÄR DEN??? Orka. När jag skriver "d" behövs endast d första steget genomföras och resten av den frustrerande processen kan hoppas över. Sammanlagt lär medelsvensken spendera minst en halv minut för varje "det" de skriver. Och hur många gånger skriver man inte "det" varje dag? D finns många som skulle kunna spara flera timmar genom att förkorta ska du veta. Så visa lite respekt! För övrigt vill jag påpeka att jag har spenderat hela min tisdag kväll med att skriva detta inlägg, men d var d värt.


Kommentarer
Postat av: Adam (mod)

......hehe

2008-08-23 @ 23:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0