Krig i Georgien

Under helgen så har det brutit ut krig i mellan Georgien och Ryssland. Jag har mycket svårt att ha en uppfattning om situationen, med tanke på hur oinsatt jag är. Jag tror - så att säga - inte att någon sköter sig exemplariskt, inte minst Ryssland. Men vi får följa rapporteringen från området, för att få veta mer.

Men med tanke på vad som håller på att hända i landet i öst så tror jag att det kan börja bli dags att skrota den politik som vår egen regering för om försvaret. Alltså, försvaga försvaret så pass så det är helt tandlöst.




Själv så kommer jag idag hem från Karlskoga, där vi hade politiska diskussioner, trevligt och kul. Andra kursen som SSU-kommunen i Karlkoga har, samt andra av dessa som jag är med på. De är så roliga de där karlskogingarna. För visst, trots att alla i distriktet var bjudna på kursen så var det, jag och två personer till som inte bor i Karlskoga som var på kursen. Men, det här tycker jag att de ska spinna vidare på, det kanske kan bli en tradition som Karlskoga har. Vi får se, jag hoppas på det iallafall.

Nu ska jag spela CS / Adam

ps. STEAM-id: OlssonII (små bokstäver så blir det olssonii, vet ej om det har betydelse när man skriver in det, men det är två små "i" i slutet)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0