Emma Johansson tog silver

Igår så tog Emma Johansson silver i cykel på os. Det är en mycket imponerande prestation, med tanke på att det verkade vara en hård bana och även med tanke på att hon inte var tippad att komma så högt upp (Susanne Ljungskog hade varit mer troligt). Så det vill jag ge henne en stor eloge för och hoppas att det är början på fler storvinster. Fast en grej blev jag lite besviken på, inför OS och damcykling och det var att jag trodde att Monica Holler skulle komma med i OS-truppen. Jag hoppades på det, eftersom jag tycker mig kunna säga att jag känner henne. Jag var i cykelklubben i Laxå för några år sen och det är i den cykelklubben som hon är fostrad i.

Så nu kan de lägga ner alla OS-tävlingar. Det är fullständigt ointressant från och med nu. OS-cyklingen intresserar jag mig för enbart för att det är en stor cykeltävling. Stora cykeltävlingar är kul att titta på (jag bloggade ju lite om Carlos Sastres' vinst i Tour de France för några veckor sen). Men OS? Det är fullständigt överreklamerat. Jag skiter faktiskt fullständigt i hur det går i friidrotten, skyttet eller vilket det nu är.

Vi säger så här, om jag fick välja mellan att få åka och titta på Tour de France eller att få åka och titta på OS-cykel så skulle jag lätt välja touren. Den kan man kanske följa och åka efter, utan att få betala inträde. Och så ges man fler tillfällen att se cyklisterna och så. Vad tycker då cyklisterna, OS/Tour de France? Ja för damerna kanske det är så att OS är den största tävlingen, men för herrarna så finns det inte något (med enorma skillnader), så stort som att i slutändan vinna någon av de fyra tröjor som finns att vinna på touren.



Själv åker jag hem snart, fast jag ska nog åka till Örebro och se om det finns något att göra där. Jag fick skatteåterbäring igår, på ca 1500 så jag ska nog göra slut på de snart. Men vi hörs igen.



/ Adam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0